Біопаливо: люди та машини змагаються за зерно

Біопаливо: люди та машини змагаються за зерно

Суперечливе питання біопалива вже розглядалось на сторінках нашого сайту. Сьогодні ж ми поговоримо про лише єдиний його аспект – раціональне використання землі, відведеної під посіви. Як всі ми знаємо, земельні ресурси нашої планети обмежені, тому ми не можемо одночасно вирощувати технічні культури для масового виробництва біоетанолу та прогодувати семимільярдне населення Землі. Доводиться вибирати і вибір цей зробити доволі важко.

«Через виникаючу конкуренцію між власниками 910 мільйонів автомобілів світу і 2 мільярдами бідних людей, людство опинилось на незвіданій території. Зненацька ми стикнулись з моральним і політичним питанням: зерно має використовуватись як автомобільне пальне чи годувати людей? Середній дохід власника автомобіля становить приблизно $ 30 000 на рік, в той час як 2 мільярди найбідніших людей заробляють в середньому менше, ніж $ 3000 на рік. Ринок, тим часом, вимагає палива для автомобілів», - розказує Лестер Р. Браун, засновник і президент Інституту політики Землі.

Головним експортером зерна на світовий ринок є США. Розглянемо це питання на прикладі цієї країни та проілюструємо його для наочності інфографікою.

Згідно з даними Міністерства сільського господарства США, у 2009 році на виробництво біопалива було виділено кількість зерна, достатню, щоб прогодувати 330 млн. людей протягом одного року. Це зерно становить 25% від загального врожаю американських зернових. 200 заводів по виробництву етанолу перетворюють продукти харчування на паливо, при чому кількість зерна, яку вони переробляють, потроїлась з 2004 року.

Ці дані привели до звинувачень біопаливної революції, яка почалась при адміністрації президента Буша в 2007 році, в тому, що вона завдає збитків світовим запасам продовольства. При президентові Буші виробництво біоетанолу було збільшено завдяки сільськогосподарським субсидіям і законам, якими він стимулював фермерів до збільшення обсягів виробництва на 500% до 2017 року, з метою скорочення викидів вуглекислого газу і зменшення залежності від імпорту нафти.

Проте, в умовах глобалізації продовольчої бази, підвищення попиту на продукти харчування, які йдуть на виробництво палива для американських автомобілів, чинить додатковий тиск на світові запаси їжі. В той час як розвиток біопаливної індустрії є безперечно важливим, оскільки ми намагаємось відійти від традиційних джерел енергії, Америка настільки сильно впливає на світову продовольчу економіку, що цей розвиток відбувається фактично за рахунок виробництва продуктів харчування, а це робить його доволі небезпечним.

Одним з найбільш тривожних висновків є те, що, оскільки вже колеса цієї революції так несамовито закрутились, згорнути виробництво біопалива тепер практично неможливо. З 2007 року було побудовано 80 нових заводів по виробництву біоетанолу і ще більше очікується до 2015 року. На той час США планують збільшити обсяги виробництва біопалива ще на 5 млрд. галонів.

Крім того, навіть якщо весь урожай зернових в США буде перетворено на етанол (не залишаючи зерна ні на виробництво хлібу, ні на корм для свійських тварин), він задовольнив би в кращому випадку 18% потреб американців у паливі.

За словами Лестера Р. Брауна, зростаючий попит на зернові для виробництва етанолу підштовхнув світові ціни на зерно до рекордно високого рівня. Як наслідок, найбільше постраждали жителі країн-імпортерів. Цей безпрецедентний стрибок цін на продовольство збільшив число голодуючих у світі до 1 млрд. І навіть світовий економічний спад не допоміг знизити ціни на продовольство, вони як і раніше значно вищі за свій довгостроковий середній рівень.

В цей час виробники біоетанолу заперечують, що їх рекордні обсяги виробництва призводять до зменшення продовольчих запасів. За словами Тома Буйса, виконавчого директора промислової групи Growth Energy, інновації та розвиток технологій передбачають спростування «надуманого вибору між їжею та паливом».

Американські платники податків як і раніше фінансують субсидування виробництва біоетанолу в розмірі $ 6 млрд. щороку, тому перетворення їжі у паливо продовжуватиметься. Але в той момент, коли земельні, водні та продовольчі ресурси Землі почнуть вичерпуватись, нам, можливо, доведеться переглянути наші пріоритети, щоб не ставити велику кількість людей в групу ризику і уникнути потенційних джерел конфлікту.

 

 

Коментарі

Ввійдіть або зареєструйтесь, щоб залишати коментарі.
Читайте також

Поміж найяскравіших прикладів відповідності між організмами і середовищем ми знаходимо такі, де очевидне виникнення залежності організмів одного виду від організмів іншого виду. Саме так стоїть справа в багатьох випадках взаємовідносин між споживачами та їх їжею, наприклад, у випадку залежності коали від листя евкаліпта або гігантської панди від пагонів бамбука.

X

Вхід

Завантажую...