Екологічна упаковка: поради виробникам

Екологічна упаковка: поради виробникам

Бертран Шове (Bertrand Chovet), виконавчий директор і партнер Interbrand, Париж, висловлює свої думки з приводу того, як відомі і не дуже бренди можуть зробити свою продукцію більш екологічною. Ці ідеї і роздуми були вперше висловлені на конференції Green Unplugged: Communicating Sustainability в Лондоні, 7 червня. Звісно, описані нижче настанови будуть особливо цікаві власникам брендів, але і простим споживачам це також варто знати.

"Багато компаній вже усвідомили, що, роблячи свою продукцію екологічною, вони таким чином покращують імідж свого бренду, і тому почали працювати над тим, щоб знизити обсяг відходів.

За останні 20 років відбулося значне скорочення обсягів використання пластику для пакування. Наприклад, упаковка 1,5-літрової пляшки з мінеральною водою була зменшена на 42%, а 125-грамова баночка йогурту - на 40%. Але це далеко не межа. Як показав звіт про дослідження ADEME, опублікований в 2009 році, з 530 кг продуктів, які за рік споживає людина, 73 кг, тобто близько 13% становить упаковка. Звичайно, гарна упаковка сприяє процвітанню бренду, однак компанії повинні продовжувати свої спроби зменшити кількість упаковки і знизити кількість відходів.

Які кроки повинні зробити бренди, щоб змінити свою пакувальну стратегію? Приклади Danone, Newton Running і Snyder's говорять про те, що єдиного рішення не існує, і краща стратегія - та, яка підходить саме вашого бренду.

Danone: програти, щоб виграти

В рамках своєї еко-ініціативи, спрямованої на те, щоб до 2012 року скоротити свій вуглецевий слід на 30%, Danone вирішив повністю позбутися від мультипак-упаковки. Проте зробити це виявилося набагато складніше, ніж очікувалося - процес модернізації зайняв близько трьох років.

Проблем з відмовою від мультипака дві: по-перше, це знизить надійність упаковки у таких продуктів, як Activia і Taillefine, тому що вони позбудуться захисту під час транспортування, а, по-друге, це зменшить помітність товару на полиці. Крім того, дослідження споживчого ринку підтвердило, що у разі відмови від мультипака продажі Danone можуть впасти на 20%.

Однак для Danone плюсів виявилося значно більше: незважаючи на короткостроковий негативний ефект, цей крок не тільки підвищить цінність бренду, але і дозволить компанії заощадити 2,5 мільйонів євро на рік (з розрахунку - 2 центи за упаковку). Модернізація виробництва зайняла три роки планування і потребувала значних вкладень, однак Danone зараз має повне право стверджувати, що вона знаходиться на шляху до зниження свого вуглецевого сліду на 30%.

Snyder's: правило 5О

Бренд Snyder's теж вирішив зменшити об'єм упаковки, але вирішив цю проблему дещо інакше, ніж Danone. Замість того, щоб робити все своїми силами, він знайшов партнера в особі компанії Clear Lam Packaging, яка спеціалізується на створенні упаковки з сировини, що переробляється.

Найпростіший спосіб знизити кількість відходів від упаковки - використовувати правило п'яти О.

  1. Осмислити. Проаналізувати поведінку та очікування споживачів (як вони думають, що їм потрібно і чого вони хочуть), щоб зрозуміти, що потрібно змінити в усьому циклі виробництва продуктів та їх упаковки. Це дослідження має стати орієнтиром для всіх інженерів, виробників і дизайнерів компанії.
  2. Оцінити. Тверезо оцінити процес виробництва упаковки, логістику, рітейл і споживчий попит, використовуючи різні технічні та маркетингові інструменти, і тільки після цього робити бриф на дизайн.
  3. Оптимізувати. Оптимізувати всі частини і шари упаковки, щоб вона відповідала виробничим, логістичним, рітейлінговим і споживчим очікуванням, але при цьому добре виконувала свої основні функції.
  4. Обмежитись. Постаратися максимально зменшити обсяг використовуваного пакувального матеріалу, але так, щоб при цьому якість продукту не піддавалась ризику під час виробництва, транспортування, дистрибуції або в процесі використання.
  5. Організувати переробку відходів. Простежити за всіма стадіями життєвого циклу упаковки продукту, щоб спростити процес входу використаного матеріалу в повторний цикл використання - і в першу чергу для споживача. Clear Lam замінив традиційний пластик на основі продуктів нафти, який використовувався для пакування Snyder's, на сировину, 90% якої має рослинне походження і яка придатна до переробки. Для виробництва матеріалів з цієї сировини потрібно набагато менше енергії, ніж для пластику з нафтопродуктів. Крім того, обсяг викидів парникових газів в цьому випадку скорочується на 52%.

Найскладніше було зробити так, щоб упаковка виглядала як традиційна і володіла тими ж властивостями, проте компанія успішно впоралася з цим завданням. Таким чином, Snyder's встановив нову віху в розвитку екологічної упаковки. Запропоноване ними рішення позитивно впливає і на виробництво, і на екологію.

Newton Running: Інновації своїми силами

У 2008 році бренд Newton Running, названий так на честь Ісаака Ньютона, спробував зробити таку упаковку для взуття, яка б мінімально впливала на навколишнє середовище. А навесні 2009-го компанія представила нову прямокутну коробку, яка стала продовженням цієї спроби.

Для виробництва та транспортування цього виду упаковки потрібно набагато менше енергії, при цьому вона максимально «екологічна»: картон на 100% зроблений із вторсировини, а для написів використовуються біодеградуючі чорнила на основі сої. Цю упаковку легко зберігати, легко перевозити, вона мало важить, і, що важливо, її легко утилізувати.

Також, завдяки тому, що упаковка виробляється недалеко від взуттєвої фабрики, компанія змогла трохи зменшити вуглецевий слід від транспортування. Крім того, для збереження форми взуття бренд використовує картонні вставки, а не зім'ятий папір, як це зазвичай робиться.

Принцип 5О на прикладі Bobble Waters

Move Collective - це зразковий приклад бренду, який зміг успішно застосувати підхід п'яти О. Спільно з дизайнером Карімом Рашидом (Karim Rashid) компанія представила рішення для свого бренду Bobble Water, яке дозволяє скоротити відходи бутильованої води.

Незважаючи на те, що ринок бутильованої води дуже прибутковий (його оборот становить 17 трильйонів доларів на рік в Америці), він у той же час і дуже неекономічний. Наприклад, для транспортування 38 млрд одиниць необхідно близько 1,5 мільйонів барелів нафти. І це при тому, що вода в пластикових пляшках мало чим відрізняється від тієї, яку більшість американців може отримати у своїй власній кухні, просто відкривши кран. І в Move Collective придумали, як вирішити цю проблему.

Для початку Move Collective спробувала по-новому Осмислити ринок бутильованої води і придумати, як можна використовувати воду там, де вона вже є. Потім компанія Оцінила потреби і поведінку споживача і створила пляшки з «вбудованими» гібридними водоочисниками.

Після цього бренд зайнявся Оптимізацією. Одержаний в результаті дизайн повністю відображає всю суть бренду, яку можна описати одним словом - простота. Наступним етапом було Обмеження. Пляшку Bobble water можна наповнювати заново близько 300 разів, не змінюючи фільтр.

І, нарешті, останнє - Організація переробки відходів. Пляшки Bobble зроблені з переробленого поліетилентерефталату (PET) і не містять дифенілолпропану (BPA) і полівінілхлориду (PVC), а також на 100% підлягають переробці.

І при всьому при цьому пляшка Bobble коштує менше 10 доларів.

Інші пакувальні рішення

Партнерство Snyder's і Clear Lam - це яскравий доказ того, що у брендів зараз набагато більше можливостей для об'єднання з компаніями, що спеціалізуються на екологічній упаковці.

Одна з найцікавіших альтернатив на ринку упаковки, яка з середини 2009-го вже встигла зібрати масу нагород, - це Cubis, запатентований контейнер для рідких харчових продуктів. Він був розроблений спеціально для індустрії напоїв і пропонує цілий ряд переваг виробникам, дистриб'юторам і споживачам.

Контейнер Cubis володіє наступними перевагами:

1. Він дозволяє знизити витрати і зменшити обсяг викидів вуглекислого газу за рахунок більш ефективного використання простору в процесі зберігання і дистрибуції.

2. Ергономічна кришка з міцно запаяними стиками зручна у використанні і забезпечує високий рівень захисту вмісту тари від забруднення.

3. Завдяки кубічній формі, його зручно розміщувати на полицях і легко транспортувати.

4. Незвичайний дизайн полегшує вихід на ринок нових продуктів.

І хоча Cubis поки ще не дебютував на ринку, очікується, що в наступному році багато брендів почнуть використовувати цей вид тари.

Чотири кроки до успіху

Виходячи з прикладів цих брендів, можна зробити висновок, що є певний набір способів, які дозволяють знизити обсяг відходів упаковки. Незважаючи на те, що рішення можуть варіюватися від бренду до бренду, наступні поради можуть бути корисні компаніям, які планують змінити свою упаковку:

  1. Використовуйте невикористовуване. Вибирайте ще не використані або забраковані іншими матеріали - це забезпечить вам конкурентну перевагу.
  2. З'єднуйте і змішуйте. Сила злиття найчастіше виявляється головним елементом успіху. Поєднання потреб і очікувань - це ключ до досягнення екологічності.
  3. Почніть з малого. Застосовуйте свої ідеї спочатку на більш низькому рівні, щоб мати можливість швидко отримати реакцію - це дуже корисно перед масштабним впровадженням вашої ідеї.
  4. Будьте поза системою. Ви можете виділитися, змінивши правила всередині самого ринку.

Висновок

Відомий хімік Антуан Лавуазьє говорив: «Ніщо не втрачається, ніщо не створюється, все трансформується». Мені здається, це хороший девіз для екологічної упаковки. Складно заново винайти функції і властивості, проте екологічні рішення здебільшого стають можливими за рахунок переоцінки та трансформації вже існуючих."

Якщо серед наших читачів присутні виробники якоїсь продукції, то будемо дуже раді, якщо думки Бертрана Шове допоможуть вам зробити свою продукцію більш екологічною. Всім іншим хотілося б порадити вдуматись в прочитане і зрозуміти, що, наприклад, саме споживачі своєю поведінкою і вибором мотивують виробників на якісні зміни. Тепер ви побачили «інший бік місяця» і можете використовувати отриману інформацію на свій розсуд і робити власні висновки.

X

Вхід

Завантажую...