Фантастичний транспорт майбутнього від Мартіна Ангелова

Фантастичний транспорт майбутнього від Мартіна Ангелова

Болгарський дизайнер, архітектор за освітою, Мартін Ангелов (Martin Angelov) відомий як автор фантастичних проектів екологічно дружніх альтернативних транспортних систем. Його роботи дивують, захоплюють і лякають водночас. Але хто знає, можливо колись вони будуть втілені в життя.

Kolelinia

Влітку 2008 року Мартін вирішив взяти участь у міжнародному архітектурному конкурсі Line of Site, в якому конкурсанти могли запропонувати свої проекти з розвантаження автострад і зміни сформованого уявлення про пересування по місту взагалі. «Перша божевільна ідея, яка прийшла мені в голову, полягала в тому, щоб зробити підвісні велосипедні доріжки з використанням сталевого дроту, щось на зразок підйомників, але працювати вони мали за іншим принципом, тобто дріт мав бути статичним і не потребувати електроенергії» - пише Ангелов, вже в якості переможця конкурсу. Так народився проект Kolelinia, що болгарською означає "Велосипедна лінія".

Принцип дії проекту такий. На початку "підвісного моста" велосипедист заїжджає в U-подібний жолоб, при чому колія не дозволяє колесу йти вправо-вліво. Кріплення, що забезпечує рівновагу велосипеда і наїзника, розміщено на рівні поручня. Туди ж за допомогою карабіна чіпляється страхувальний трос. Людина пересувається по жолобу так само, як по тротуару. Наприкінці "моста" вона від'єднується від системи безпеки і продовжує свій рух як звичайно.

Але існує ряд проблем. По-перше, ширина розташування рукояток велосипеда і їх висота. Звичайно, міські велосипеди більш-менш ідентичні, принаймні в Європі. Та й висоту бічного кріплення можна варіювати. Однак систему все одно не можна назвати універсальною.

По-друге - безпека. Хоч і продумав її Мартін, довіри вона поки що не викликає. Крім того, далеко не всі велосипедисти готові кожен раз при виїзді з дому надягати спеціальне, майже альпіністське спорядження. Втім, на звичайній дорозі пліч-о-пліч з вантажівками і позашляховиками їздити не безпечніше.

Далі. Що робити, якщо "зустрінешся" на одноколійній смузі з повільним велосипедистом? Обгін тут неможливий за визначенням. А що якщо хтось все ж таки навернеться і повисне-таки над головами радісних роззяв? Або якщо велосипед поламається на одному з таких "перегонів"? Всяке ж буває, і добре якщо при цьому знайдуться об'їзні шляхи по землі.

Ще один пункт - погода. Як пересуватися по системі Kolelinia в дощ? А в сніг? А що якщо трубу заб'є опадами? Всі ці та безліч інших питань Мартіну тепер задають люди з усіх куточків світу. Ангелов думає і сам поки не знає, чим все це закінчиться. Але він все ж мріє врахувати всі нюанси і довести ідею до реального втілення.

Kolelinio

І ось, на зміну підвісним велосипедним доріжкам тепер прийшов новий, менш екстремальний проект - мережа тросів, по якій люди будуть пересуватися, як по канатній дорозі в горах. При всій схожості на попередній проект Kolelinia цей концепт до того ж недалеко відійшов і від старої назви: Мартін Ангелов назвав нове дітище Kolelinio, тобто змінив лише останню літеру.

Цього разу болгарин уявив, як могла б виглядати транспортна система міста майбутнього, створена не тільки для шанувальників велосипеду, а й для тих, хто двоколісними "залізними кіньми" не користується. Мета все та ж: відмовитися від великогабаритного і неекологічного індивідуального транспорту, що забиває вулиці міст.

Щоб перебратися з однієї частини населеного пункту в інший, Ангелов пропонує використовувати страхувальний пояс, невеликий електродвигун і рюкзак з батарейним блоком. Все це цілком може поміститися у звичайній сумці, вважає Мартін. Щоб "сісти" на лінію, людина упаковується в індивідуальну підвісну люльку, закріплює її на сталевому тросі і вмикає двигун.

Ця розробка підходить всім без винятку людям. Навіть ті, чиї можливості обмежені, зможуть користуватися Kolelinio. Адже підвісний страхувальний пояс можна зробити навіть зручнішим за інвалідне крісло. Щоправда, ніякий вантаж з собою захопити, швидше за все, не вдасться.

Поки що втілення ідеї в життя залишається під великим питанням, але якщо вже хтось і візьметься за це, то йому доведеться подбати не тільки про безпеку кожного переносного комплекту, але й про його невелику вагу, чому, безсумнівно, сприятимуть останні розробки в області акумуляторів.

Новий проект цілком може бути реалізований, але до нього, як і в попередньому випадку, залишається безліч питань. Як експлуатувати Kolelinio в перенаселеному місті? Що робити у погану погоду? Як зробити індивідуальний комплект універсальним? Як павутиння проводів відобразиться на зовнішньому вигляді міст?

Порівняння відношень ваги середньостатистичного автомобіля і нової системи до ваги людини, а також перерізів дорожнього полотна та сталевого канату. Ангелов всіляко намагається довести необхідність відмови від автомобілів.

А тим часом…

…так і лишаються, з тих чи інших причин, подібні проекти лише проектами. Але хочеться вірити, що колись ми все ж таки відмовимось від тієї системи транспортного сполучення, яку ми знаємо зараз. І навіть якщо нам не судилося переміщатись повітрям, сама наявність людей, які думають над альтернативними транспортними системами, тішить тих, хто вірить в чисте майбутнє.

X

Вхід

Завантажую...