Коли «зелений» офіс стає «зеленим» домом…

Коли «зелений» офіс стає «зеленим» домом…

Пригадується, як знайома, котра нещодавно повернулася з Німеччини, розповідала про випадок, якому годилося б стати хрестоматійним. Киянка гостювала у своїх родичів у Берліні і по завершенні обіду захотіла допомогти господині прибрати зі столу – намірилась викинути усе сміття в сміттєве відро. У відповідь німкеня замахала руками, відібрала сміття і почала його розсортовувати по різних урнах. «Ти що, так не можна! Оштрафують увесь будинок. Це ж шалені збитки!»

Справа в тому, що в Німеччині дуже суворий державний підхід до збереження навколишнього середовища та, що відіграє важливу роль, продуманий до найменших дрібниць підхід до симбіозу економіки з екологією.

Так, необачній гості пояснили, що комунальні служби видають кожному будинку спеціальні біопакети для сміття з відповідним маркуванням та нумерацією. І якщо комунальники помічають, що в певному будинку неналежним чином сортують сміття, то штрафні санкції застосують до власників усіх квартир, не з’ясовуючи, хто конкретно винен.

Також у цій країні вкрай економно використовують електроенергію, воду та природний газ, значною мірою через шалено високі тарифи. Німці прагнуть зекономити усіма доступними засобами. Тут вміють поважати свій гаманець.

Між тим, люди, зачинивши двері дому, потрапляють до офісів, котрі витрачають ресурсів в рази більше. Корпоративна культура століття диктує нові тенденції в діалозі «людина-виробництво-природа-людина». Останнім часом найбільше обертів набирає стиль життя ділових людей під назвою «зелений офіс».

В колах науковців-екологів «зеленим» офісом називають таку систему управління виробництвом, за якого максимально скорочується негативний влив на навколишнє середовище, а також на всіх рівнях контролюється кількість споживання енергетичних ресурсів і мінімізується виробництво відходів.

В Україні офіси такого штибу з’явились у 2004 році, та справжній бум припадає на кінець 2011-го – початок 2012 року. Саме тоді за ініціативи Глобального договору ООН та національної екологічної кампанії «GO GREEN» відомі компанії впроваджують такий стиль життя серед своїх працівників.

Зрештою, йдеться не просто про озеленення кабінетів кімнатними рослинами та відмову від пластику, а про дещо масштабніше. Зокрема про:

  • перехід на технічні прилади із класом енергоспоживання «А» чи «А+» (особливо це стосується кондиціонерів, комп’ютерів, принтерів, факсів та копіювальних апаратів);
  • вимкнення апаратів, котрими не користуються тривалий час, у випадку з комп’ютерами – переведення в режим сну, оскільки саме монітор «з’їдає» левову частку електроенергії;
  • використання паперу, виготовленого із сировини, що пройшла вторинну переробку;
  • помірковане використання паперу (двосторонній друк, чернетки, інколи відмова від друку не нагальних документів);
  • здача паперового сміття в пункти прийому макулатури;
  • встановлення сантехніки з режимами, що дозволяють економити подачу води;
  • економне використання світла.

До речі, про переробку макулатури: українська паперова промисловість переживає не найкращі часи, оскільки 25% сировини доводиться імпортувати. А це витрати у – ні багато ні мало – мільйони доларів.

Примітно, що в Києві існує Клуб А4 – програма, яка забезпечує офіси контейнерами для сміття і по їх заповненню безкоштовно вивозить. Учасниками програми вже стали 180 компаній та організацій, добре знаних на українському (і не лише) ринку.

Такі громадські ініціативи, особливо якби вони впроваджувалися в тандемі з державною програмою, здатні змінити екологічний світогляд українців.

Зрештою, провівши 8, а то й більше, годин в «зеленому» офісі та звикнувши бути екологічно свідомим, працівник за 21 добу виробляє звичку та стає таким і за межами офісу.

X

Вхід

Завантажую...