Solar Impulse приземлився у Японії

Solar Impulse приземлився у Японії

Solar Impulse, літак без палива, приземлився у Японії, будучи змушеним перервати Тихоокеанський переліт через погіршення погоди.

Літак вилетів з Китаю у суботу (за Гринвічем), сподіваючись прибути на Гавайї в кінці цього тижня. Але холодний фронт над океаном заблокував його шлях і пілот Андре Борщберг вирішив перестрахуватись, приземлившись в Нагої. Тепер він чекатиме в Японії на нове погодне вікно.

Solar Impulse намагається здійснити першу кругосвітню подорож літаком, який живиться виключно від сонця. 17 тисяч фотоелементів на його крилах живлять гвинти протягом дня, а також заряджають акумулятори, які підтримують політ вночі. Переліт з Китаю на Гавайї мав стати сьомим етапом подорожі, яка почалась у березні з Абу-Дабі, ОАЕ.

Борщберг посадив Solar Impulse на аеродромі Нагої о 23:49 за місцевим часом (14:49 за Гринвічем). Лінія блискучих світлодіодів на передній кромці крил літака сповістила про його наближення до злітно-посадкової смуги. Оскільки Японія не входила до переліку запланованих зупинок, проект був вимушений поспіхом переміщувати наземний екіпаж та обладнання в аеропорт, щоб зустріти там літак. Поки йшли приготування, швейцарський мандрівник кружляв над Нагоєю.

Тепер метеорологи і льотні стратеги шукатимуть нову можливість перетнути Тихий океан. Більш ніж 8000-кілометровий переліт з Нанкіна у Китаї до Гонолулу на Гавайях завжди вважався великим випробуванням в кругосвітній подорожі.

Бертран Пікар, який ділить з Борщбергом обов'язки пілота одномісного літака, говорить: «Коли ми почали цей проект, ми знали, що це буде не легко. Якби це було легко, хтось би зробив це до нас. Коли ми вилетіли з Китаю два дні тому, ми думали, що могли б пройти через фронт і дійти до Гавайїв. Тепер ми бачимо, що фронт все закрив. Він активний. Там і дощ, і обмерзання — все, що небезпечно для нашої авіації. Тому ми вирішили зупинитись у Нагої і чекати кращої погоди, щоб продовжити».

Незважаючи на розчарування від вимушеної зупинки, команда в захваті від результатів свого літака. Переліт з Нанкіну, який охопив більше 3200 кілометрів, встановив новий світовий рекорд дальності для пілотованого літака на сонячних батареях. Час у повітрі, 43 години, це також рекорд в тому ж класі авіації. А на завершенні повного циклу дня і ночі, з неділі на понеділок, Solar Impulse довів своє звання «вічного літака». Тобто, враховуючи правильні погодні умови, він може перебувати в повітрі як завгодно довго (навіть якщо це не практичний варіант для пілота).

Коли саме тепер літак вилетить на Гавайї, залишається тільки здогадуватись. Навряд чи це трапиться до наступного тижня. Борщбергу знадобиться деякий час, щоб відпочити, як і його наземній команді. Але недовго, оскільки подальші затримки впливатимуть на пізніші етапи кругосвітньої подорожі. В ідеалі, команда повинна перетнути Америку, а потім Атлантику до початку сезону ураганів.

X

Вхід

Завантажую...