Solar Impulse завершив епічний переліт на Гавайї

Solar Impulse завершив епічний переліт на Гавайї

Solar Impulse, літак, який живиться виключно від сонця, приземлився на Гавайях після здійснення історичного 7200-кілометрового перельоту через Тихий океан.

Пілот Андре Борщберг посадив апарат о 5:55 за місцевим часом (15:55 за Гринвічем). Пройдена відстань і час, проведений в повітрі, — 118 годин — рекордні для пілотованого польоту на сонячних батареях.

Тривалість польоту також встановила абсолютний рекорд для сольного рейсу без дозаправки. Борщберг переплюнув американського авантюриста Стіва Фоссетта, який у 2006 році провів 76 годин у повітрі в одномісному реактивному літаку.

На Гонолулу Борщберг зустрівся зі своїм партнером по проекту Бертраном Пікаром. Вони ділять обов'язки пілота у своїй кругосвітній подорожі, яка почалась в Абу-Дабі (ОАЕ) ще в березні.

Пікар пілотуватиме Solar Impulse на наступному етапі подорожі — переліт з Гавайїв до Фінікса, штат Аризона. Цей етап буде коротшим, ніж щойно завершений, однак це все одно буде довгий переліт, який триватиме близько чотирьох днів і ночей. З Фінікса Solar Impulse відправиться до Нью-Йорку, після чого перетне Атлантику і врешті повернеться в Абу-Дабі.

Але спершу наземній команді Solar Impulse в Гонолулу знадобиться кілька днів, щоб підготувати літак. Водночас метеорологи знову візьмуться за складне завдання пошуку відповідного погодного вікна.

Дістатись Гавайїв виявилось для Solar Impulse більш проблематичним, ніж можна було уявити. Проект застряг у Нанкіні (Китай) на п'ять тижнів, перш ніж була зроблена перша спроба перетнути океан.

Малі швидкість і вага літака, а також його 72-метровий розмах крил, наклали істотні обмеження на погодні умови, з якими апарат може впоратись. Тому раптова поява холодного фронту змусила скасувати перший виліт після того, як літак вже провів день у повітрі.

Борщберг направився до Нагої, де довелось чекати ще місяць, перш ніж знову дали зелене світло на переліт до Гонолулу. Однак йому все одно довелось перетнути два погодні фронти і, як наслідок, пережити неприємну турбулентність.

Швейцарська команда використовує зупинки в своїй кругосвітній подорожі, щоб проводити кампанії з агітації місцевих жителів на тему екологічно чистих технологій. Solar Impulse насправді не задумувався як образ майбутнього авіації. Він, радше, повинен продемонструвати сучасні можливості сонячної енергії в цілому.

Апарат покритий 17 тисячами фотогальванічних елементів. Вони або безпосередньо живлять електродвигуни літака, або заряджають його літій-іонні акумулятори, які живлять літак в нічні години.

Пікар заявив журналістам у Гонолулу: «Політ Андре був довшим від усіх інших одномісних рейсів, які здійснювались з використанням палива. Це неймовірно. Тепер ви можете літати довше без палива, ніж з паливом. Отже те, що зробив Андре, було виконано не лише вперше в історії авіації, але й вперше в історії поновлюваних джерел енергії. Саме тому ми робимо цей проект».

  • Етап 1: 9 березня. Абу-Дабі (ОАЕ) — Маскат (Оман), 772 кілометрів за 13 годин і 1 хвилину.
  • Етап 2: 10 березня. Маскат (Оман) — Ахмедабад (Індія), 1593 кілометрів за 15 годин і 20 хвилин.
  • Етап 3: 18 березня. Ахмедабад (Індія) — Варанасі (Індія), 1170 кілометрів за 13 годин і 15 хвилин.
  • Етап 4: 18 березня. Варанасі (Індія) — Мандалай (М'янма), 1536 кілометрів за 13 годин і 29 хвилин.
  • Етап 5: 29 березня. Мандалай (М'янма) — Чунцін (Китай), 1450 кілометрів за 20 годин і 29 хвилин.
  • Етап 6: 20 квітня. Чунцін (Китай) — Нанкін (Китай), 1241 кілометрів за 17 годин і 22 хвилини.
  • Етап 7: 30 травня. Нанкін (Китай) — Нагоя (Японія), 2852 кілометрів за 44 години і 9 хвилин.
  • Етап 8: 28 червня. Нагоя (Японія) — Гонолулу, Гавайї (США), 7212 кілометрів за 117 годин і 52 хвилини.
X

Вхід

Завантажую...