Велосипедна доріжка поблизу Амстердама тепер виробляє сонячну енергію

Велосипедна доріжка поблизу Амстердама тепер виробляє сонячну енергію

В Амстердамі у передмісті Кроммені офіційно відкрився невеликий відрізок «сонячної» велосипедної доріжки для громадськості. Довгою її назвати не можна, але, ймовірно, це лише перший крок для країни, в якій велосипедні доріжки мають сумарну довжину близько 35 000 км.

Замість звичайного покриття доріжка побудована з величезних модулів, схожих на блоки Lego та вбудованих в бетон. Модулі покриті шаром скла, облицьованого шорохуватим пластиком, щоб запобігти ковзанню велосипедів по поверхні. Всередині знаходяться ряди кремнієвих сонячних елементів. Разом ці елементи перетворюють відрізок велосипедної доріжки в одну велику сонячну панель, яка підключається безпосередньо до електричної мережі. Інженери встановили, що до того часу, коли цю доріжку подовжать ще на 27 метрів, що планується зробити до 2016 року, вона зможе виробляти достатньо енергії для живлення трьох будинків.

Можливо, це і небагато, особливо враховуючи, що експериментальна доріжка, відома як SolaRoad, коштує близько $3,7 млн. Багато грошей для такої маленької дороги. Але місцеве самоврядування за участі групи нідерландських компаній було раде викласти таку суму з надією, що вони зможуть почати втілювати в життя хвилюючу концепцію сонячних автошляхів.

Стін де Віт, вчений з науково-дослідного інституту TNO в Нідерландах, стверджує, що, хоча ці сонячні панелі приблизно на 30% менш ефективні, ніж ті, що встановлюються на даху, оскільки вони не можуть змінювати кут нахилу відносно сонця, потенційно вони можуть замінити 20% доріг країни. За словами експертів, це зможе забезпечити живлення світлофорів, вуличних ліхтарів і, можливо, навіть електромобілів.

Як зазначають автори ідеї, вартість сонячних елементів продовжуватиме падати, до того ж сонячні батареї всередині доріг зможуть постачати енергію в електромережу набагато ефективніше, ніж панелі, що знаходяться на даху. Підключення до мережі сонячних дахів потребує окремого під’єднання кожного будинку, тоді як автошлях постачає енергію по всій своїй довжині. Крім того, дороги знаходяться набагато ближче до місць, де живуть люди, ніж більшість електростанцій. Інженери проведуть найближчі три роки збираючи дані, щоб побачити, чи дійсно вони стоять на порозі революції.

Мій шлях на автостраді

Тим часом у США Скотт та Джулі Брюсо, пара з Айдахо, пильно слідкує за ходом нідерландського експерименту. Майже десять років тому ними також заволоділа ідея сонячних шосе, ось тільки вони мислять ще ширше. Вони мріють про те, що колись всі асфальтові та бетонні дороги Америки будуть замінені на дороги із сонячними елементами.

Скотт Брюсо, інженер-електрик, згадує, як колись їх називали божевільними. Він знову і знову чув ті ж самі питання. Як може проїхати тракторний причіп і не пошкодити дорогу зі скла? І як він може не ковзати по такій дорозі? Як взагалі може дорога залишатися достатньо чистою, щоб промені проникали всередину до сонячних батарей? І скільки ця божевільна ідея коштує?

Але Брюсо продовжили працювати, випробовуючи різні матеріали та вдосконалюючи свій продукт. П'ять років тому Федеральне управління автомобільних доріг було достатньо заінтриговане, щоб надати перший з двох траншів фінансування, включаючи грант на суму $750 000. З тих пір Скотт модернізував свою концепцію сонячної дороги, додавши світлодіоди, які вмикають розмітку на дорозі під час наближення автомобіля, а також можливість розтоплення снігу та льоду.

За словами Брюсо, сонячний автошлях пройшов тестування на навантаження для транспортних засобів масою до 125 тонн, а його текстурована поверхня дозволяє автомобілю, який їде зі швидкістю 130 км/год, зупинитися в межах необхідної відстані. Разом з тим, єдина велика поверхня, де встановлені сонячні дорожні плити, — це місце для паркування, яке Брюсо побудував поруч зі своїм сараєм. Міністерство транспорту досі не затвердило такий вид поверхні безпечним для транспортних засобів.

Однак цього року Брюсо отримали підтримку від громадськості. Автори ідеї поставили собі за мету зібрати $1 млн на сайті збору коштів Indiegogo. Мало того, що їх коротке презентаційне відео було переглянуто майже 250 тисяч разів, в результаті вони зібрали загальну суму у $2,2 млн.

Амбітний проект також завоював увагу скептиків. Одна стаття описала цю ідею як «абсолютно непрактичну», «дорогу» та як проект, який «ніколи не отримає фінансування» від державних та місцевих органів влади. Письменник Джоел Андерсон дійшов висновку, що є набагато кращі способи витрачати свої гроші, аніж інвестувати у «хобі цієї пари».

Брюсо планують розпочати виробництво своїх сонячних панелей до кінця року, а потім розгорнути ряд пілотних проектів у місті Сендпоінт у штаті Айдахо — тротуари в центрі міста, частина дорожного покриття в аеропорту і, можливо, на черзі місця для паркування поряд із казино.

До заміни асфальтованих доріг Америки ще дуже далеко, але це початок, так само, як і 68 метрів велосипедної доріжки неподалік від Амстердаму.

X

Вхід

Завантажую...