Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal

Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal

Фотограф Баррі Розенталь (Barry Rosenthal) завжди вважав природу джерелом натхнення і краси. Втім, на екологічних проблемах він не зосереджувався. Саме тому, прочісуючи природні об'єкти навколо Нью-Йорку, він не звертав увагу на сміття, яке неминуче траплялось поміж трав і диких квітів, які він збирав для своїх фотографій. Аж поки у 2007 році не відвідав резерват дикої природи у Нью-Джерсі.

Це були новорічні дні. Буря сплющила всі трави — звичайний для Розенталя об’єкт фотографії — і застелила пластиковим сміттям раніше незаймане святилище природи. В пориві Розенталь набив повні кишені кришками від пластикових пляшок, а потім сфотографував їх за допомогою методу, який зазвичай використовував для фотографування рослин.

Він думав, що це буде одноразовий експеримент. Але наступного разу опинившись на природі, він зрозумів, що знову його погляд приковує сміття, а не рослини. «Пластик ставав все важливішим, — говорить він. — Він почав забирати все більше мого часу».

Зараз, більш ніж шість років потому, тема пластикового сміття для Розенталя досі не вичерпана. Він здійснив десятки поїздок уздовж Нью-Йоркської затоки, в такі місця, як Дед Хорс Бей та Флойд Беннетт Філд. «Я б не назвав їх пляжами, — говорить він. — Це не ті місця, де б хотілось опинитись». Для Розенталя, однак, ці завалені сміттям береги і канави — нескінченні ресурси, які поповнюються з кожним штормом, приливом або годиною пік.

Всі ці відходи людської життєдіяльності загрожують місцевим екосистемам і диким тваринам. Птахи, риби та ссавці часто плутають шматки пластику з ласими шматочками їжі, що заподіює їм неабиякої шкоди, а іноді навіть вбиває. Берегове сміття, таке як риболовецька ліска або пластикові пакети, заплутується навколо риб, птахів і черепах. А деяке сміття — використані батарейки, напівпорожні контейнери від нафтопродуктів або пестицидів, різноманітна електроніка — може забруднювати шкідливими хімічними речовинами воду та ґрунти.

Читайте далі після перегляду фотографій

Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal
Мистецтво зі сміття від Barry Rosenthal

Розенталь підбирає все те, що вражає його фантазію — три сміттєвих мішки зі скляними пляшками в один день, вимиті хвилями соломинки, пластикові стаканчики та гільзи у другий — і несе це все у свою студію в Брукліні. Там він дає знахідкам висохнути, але не чистить і ні в який інший спосіб їх не видозмінює. «Я хочу розповісти історію про те, що там відбувається», — пояснює він.

Фотограф ретельно дбає про походження сміття, яке він використовує при створенні композицій. Він встановлює жорсткі правила для свого проекту, ввічливо відмовляючись від будь-яких «пожертв» від друзів, які натикаються на цікаві шматки сміття. Як монах, він спокутує гріхи всього мегаполісу, а свою місію зі збирання сміття в найбрудніших околицях міста він порівнює з ритуалами умертвіння плоті. «Моя ортодоксія полягає в тому, що я сам повинен збирати та приносити, — говорить він. — Я повинен пройти весь процес».

«Мені потрібне підключення до об'єктів, — продовжує він. — Збирати власноруч захоплююче і надихаюче, а повна самовіддача приносить нові ідеї».

Для фотографування об'єктів Розенталь побудував стенд висотою в два метри, який тримає камеру над ділянкою площею 3×1,5 метра на підлозі студії. Камера підключена до монітора, що дозволяє йому працювати над композицією не піднімаючись щоразу до камери.

Коли кадр зроблено, більшість сміття фотограф переробляє (пляшки від мастил, наприклад, протікають та смердять), але деякі зразки залишає для майбутніх інсталяцій. Через це близько третини студії перетворилось на смітник. «Зазвичай фотографи тримають своє робоче місце в чистоті, — розповідає Розенталь. — Я ж повинен відкинути свою тягу до охайності і терпіти гори сміття в моїй студії».

Людям, здається, подобаються його твори, говорить фотограф, але він прагне від них більшого, ніж просте роздивляння красивих картинок. Натомість, він сподівається, його робота змушуватиме замислюватись над наслідками, якими весь цей мотлох загрожує океанам — над проблемою, величину якої суспільство тільки починає розуміти.

 

Коментарі

Ввійдіть або зареєструйтесь, щоб залишати коментарі.

Зображення користувача Гостя.
Гостя / 20.10.2014, 11:23

Цікаво було б подивитись на фотографії рослин цього фотографа.

Читайте також

У крокодилів «спеціалізація» зайшла не настільки далеко, щоб серйозні зміни зовнішніх умов не дозволили б їм швидко перебудуватись. Завдяки цьому вони щасливо пережили природні катаклізми, які погубили динозаврів.

X

Вхід

Завантажую...